Rozpalić iskrę

Każdy człowiek nosi w sobie Bożą iskrę. Ma talent, szczególny dar. By z tej iskry rozpalić ogień pasji, trzeba szukać, próbować, eksperymentować, po to, by sprawdzić, w czym jest się najlepszym i robienie czego sprawia człowiekowi najwięcej radości.

Małe dzieci lubią doświadczać nowych rzeczy. Cieszą je nowe zabawki, ciekawią miejsca niedostępne, sięgają tam, gdzie trudno dosięgnąć. Zdawałoby się, że niczego się nie boją. Potem idą do przedszkola lub od razu do zerówki i dowiadują się, czego nie umieją, czego nie robią wystarczająco dobrze i do czego na pewno się nie nadają. Przestają próbować z obawy przed negatywnym ocenianiem.

W naszej szkole uczniowie nie boją się podejmować prób. Tutaj rozwijają swój potencjał, bo są pewni, że nauczyciele w duchu oceniania kształtującego najpierw podkreślą, co już umieją, co zrobili dobrze, a dopiero potem, co mogą jeszcze zrobić, by rozwinąć umiejętności. Nauczyciele starają się w każdym uczniu dostrzec Bożą iskrę.

Edukacja w Kobylnikach zakłada, że każdego dnia uczeń ma być lepszą wersją SIEBIE.

Każdy swój rozum ma, ale gdy ten śpi, budzą się potwory… Całe życie osiągamy, zdobywamy, bo tego nauczono nas w szkole, że trzeba, że musimy. Bo przecież należy dobrze zdać egzamin. Potem jest przymus dostania się na dobre studia. Na uczelni młody człowiek plącze się w labiryncie akademickich wymagań, by zebrać stosowną liczbę pozytywnych ocen […]

Unia Europejska próbuje wspierać rozwój wszystkich obywateli UE poprzez zdefiniowanie najważniejszych i najbardziej podstawowych umiejętności, które człowiek powinien rozwijać w trakcie swojego życia, żeby osiągnąć sukces w życiu zawodowym i prywatnym. Celem jest wyrównanie szans i możliwości każdego z obywateli UE. Umiejętności te nazywane są kompetencjami kluczowymi i jest ich osiem: porozumiewanie się w języku […]